woensdag 19 augustus 2009

Ups and Downs

Ik spreek Ine vandaag rond 5 uur. Ze klinkt moe en wat teneergeslagen. Zoals het gaat tijdens een groot sportevenement, kent ook Odense 2009 zijn ups en downs.

Jeroen heeft in Odense de derde plaats behaald op de 100 meter sprint. Een geweldige prestatie! Bij het boogschieten is Marcel door naar de volgende ronde en ook bij hoogspringen is er goed gescoord.

Naast de wedstrijden is er vandaag ook ruimte geweest om de stad Odense te bezoeken. En dat wat voor ogen was, gebeurt: het team legt allerlei contacten met sporters uit allerlei verschillende landen. Men ontmoet elkaar in de stad, op het terrein en op het veld. Ervaringen worden uitgewisseld. Vriendschappen gesloten.

Echter is er ook, op deze derde dag van The Social Inclusion Games, een deelnemer van Humanitas Onder Dak afgevallen. Hij zal, na goed overleg met alle deelnemers en begeleiders van HOD, de achterwacht en de organisatie, vanavond met de trein vertrekken, terug naar Twente.

Ine is er door aangeslagen, het is moeilijk geweest om dit besluit te nemen. Ze had veel liever de hele groep bij elkaar gehouden. Ze beseft ook dat de harde training vooraf, een lange reis, grote inspanning en een week weg uit eigen omgeving niet niks is voor sommige deelnemers. En ook dat deze beslissing onvermijdelijk was.

Niet alleen de ups, maar soms juist de downs kunnen je sterker maken en met vereende krachten en verbrande neuzen gaat The Tower verder...

1 opmerking:

  1. Hallo allemaal,

    Ik hoor allemaal goede verhalen en hoorde een enthousiast getoeter toen Ine me belde. Ik wou dat ik erbij kon zijn.
    Ik wens jullie allemaal heel veel plezier en succes.

    Groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen